Plàstic. Genial o pervers?

Exposició temporal
de producció pròpia

Exposició temporal

Per a tots els públics

Quan?

On?

Tarifa d’accés

Gratuïta
públic individual

25 € per grup (visita guiada)
grups no escolars

Per a grups escolars clica aquí

Des de la descoberta de la parkesina el 1856, el plàstic ha revolucionat la vida humana. Un material resistent, econòmic, lleuger, impermeable, aïllant i perdurable. Els avantatges del plàstic en àmbits com el social, el tecnològic i, especialment, el mèdic, són inqüestionables.

Precisament aquestes característiques han convertitat el plàstic en una de les principals amenaces per a l’ecosistema. La major part del plàstic no desapareix, sinó que es descompon en micropartícules que afecten greument la salut humana i mediambiental.

El Museu Terra estrena a la Sala Barcelona l’exposició Plàstic. Genial o pervers?. Partint de la mostra que el Museu va crear i estrenar a l’Espluga de Francolí l’any 2019, ara l’exposició arriba a Barcelona readaptada i pensada amb un clar caràcter educatiu per reflexionar amb l’alumnat sobre el fi equilibri entre l’ús i l’abús del plàstic.

Una exposició comissariada per Núria Vila i produïda pel Museu que compta amb audiovisuals, instal·lacions artístiques, jocs i objectes de la col·lecció del Museu Terra per explorar la història del plàstic i reflexionar sobre l’ús que en fem.

Dividida en quatre àmbits principals –L’era del plàstic, L’objecte, La pervivència i L’abundància–, la mostra compta amb obres dels artistes Aleksey Kondratyev, Coke Bartrina, Ester PartegàsIda-Marie CorellIvana LarrosaLucas Hope, Mandy Barker, Nick Pumphrey, Núria Val, Octavi SerraPepi de Boissieu, Roser Bargalló, Samuel Rodríguez, Sean LinSil van der Woerd, Sílvia CondeSophie Thomas.

Consulta les visites comentades

També es pot reservar una visita en grup enviant un correu a sala.bcn@museuterra.cat

Proposta educativa

L’eix educatiu és central en l’exposició. La mostra compta amb una activitat dinamitzada especialment dissenyada per a centres escolars que aprofundeix en els continguts de la temàtica.

L’activitat està adreçada als següents nivells educatius: primària, secundària, batxillerat, cicles formatius i educació especial.

Plàstic

Visita guiada per a grups escolars

Activitats paral·leles

Galeria d’imatges

Crèdits

ORGANITZACIÓ I PRODUCCIÓ
Museu Terra – Fundació Carulla

COMISSARIAT I PROJECTE MUSEOGRÀFIC

DIRECCIÓ DE PROJECTE
Albert Carreras

COMUNICACIÓ
Carmina Hereu, Patxi Giol, Roger Òdena i Albert Grinyó

MUNTATGE D’ESPAIS
Ovni.cat (Albert Francesc Gómez)

PRODUCCIÓ TÈCNICA
Laia Ubia Studio (Laia Ubia i Raquel Fernández)

COL·LECCIÓ DE PECES DEL MUSEU TERRA I RESTAURACIÓ
Laura Magrinyà

PROJECTE EDUCATIU I VISITES
Mariana Dornelles, Mònica Batlle, Còdol Educació (Mar Morelló, Maria Adzerias i Albert Morelló) i Anthesis

ADMINISTRACIÓ I GESTIÓ
Montse Cabal, Cristina Joyar, Rosa-Maria Pla i Pere Villaró

SUPORT A MUNTATGE
Joan Roca, Laura Magrinyà, Òscar Remón, Manuela Torres, ALMO (Toni Moya i Cristino Mesa) i A16BIT (Daniel Camps)

DISSENY GRÀFIC

PRODUCCIÓ GRÀFICA
Ovni.cat
Grup Bou
Còpia Lab

CORRECCIONS I TRADUCCIONS
Júlia Moyà

CESSIÓ DE PECES
Galeries d’art i Centres d’investigació:
Il·lacions Design Gallery
Galeria Nogueras Blanchard
Oiko Design Office
Materfad – Centre de materials de Barcelona (FAD)
NutCreatiu
Precious Plastic
Sea2see
Grid Granollers
Andreu Carulla Studio
Notpla
Particulars:
Jordi Magrinyà

FUNDACIÓ CARULLA
Presidència: Nicolau Brossa
Direcció: Marta Esteve

MUSEU TERRA
Direcció: Gemma Carbó

ARTISTES
Lucas Hope, Coke Bartrina, Núria Val, Pepi de Boissieu, Aleksey Kondratyev, Ida-Marie Corell, Ester Partegàs, Sílvia Conde, Ivana Larrosa, Octavi Serra, Mandy Barker, Sophie Thomas, Nick Pumphrey, Ida-Marie Corell, Samuel Rodríguez, Roser Bargalló, Col·lectiu Mr. Carton, Sil van der Woerd, Jorik Dozy i Sean Lin

INSTAL·LACIÓ ARTÍSTICA TÚNEL DEL PLÀSTIC

TEXTOS
Albert Carreras, Núria Vila, Arnau Queralt, Eulàlia Bosch i Manuel Polanco

DATA BRICKS
Domestic Data Streamers

AUDIOVISUALS
Albert Grinyó

AGRAÏMENTS
Amador Pisabarro, Anna Badia, Aran Sala, Alexandra de Requesens, Carlota Falguera, Dominga Punzano, Elsa Yranzo, Eloi Burriel, Faro, Hune, Laia Martinez, Llorens gmr, Mireia Quincoces, Meritxell Fabra, Mercè MasJoan, Montse Milà, Montse Aumedes, Pedro Oliveros, Pere Clemente, Pep Quílez, Ramon Daví i Sebastià Llorens

Aquesta exposició ha estat dissenyada i produïda incorporant criteris ambientals en l’elecció de materials, proveïdors i en l’ús de recursos energètics.

organitza

amb el suport de