Plàstic

Genial o pervers?

Reflexionem sobre un material que ha transformat les nostres vides. Què és el plàstic? De quins tipus n’hi ha? Quin ús en fem? A través de l’observació, la interacció i el diàleg coneixerem què és aquest material fascinant i com s’ha fet omnipresent i imprescindible en les nostres vides.

Una selecció d’objectes del museu contraposats als seus homòlegs de plàstic ens ajudaran a reflexionar sobre el valor dels objectes i com després del seu ús, sovint massa efímer, els passem a considerar residu. De la mà de diversos artistes, ens deixarem interpel·lar sobre la nostra relació amb el plàstic ajudant a reflexionar-hi des de molt diverses perspectives.

Amb el poder de l’art per estimular les nostres emocions i reptes en format de joc, cercarem nous significats i noves associacions creatives amb aquest material gairebé perfecte i durador, que, per això mateix, s’ha convertit en una de les principals amenaces del planeta.

Aquesta és la proposta educativa vinculada a l’exposició Plàstic.

EDS

Competències referents a l’educació pel desenvolupament sostenible

Competència de pensament sistèmic
Competència d’anticipació
Competència estratègica
Competència de col·laboració
Competència de pensament crític
Competència d’autoconsciència
Competència integrada de resolució de problemes

ODS

Objectius de Desenvolupament Sostenible

– Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom.

– Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom.

– Garantir modalitats de consum i producció sostenibles.

– Adoptar mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus
efectes.

– Conservar i utilitzar de forma sostenible els oceans, mars i recursos marins pel desenvolupament sostenible.

– Protegir, restaurar i promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar els boscos de manera sostenible, combatre la desertització, aturar i revertir la degradació del sòl i aturar la pèrdua de la biodiversitat.

Conèixer les característiques, propietats i història del plàstic.

Debatre sobre un dels principals reptes de la humanitat.

Adonar-se com els problemes que generem són complexos i cal respondre-hi d’una manera també complexa i holística.

Conèixer què és l’economia circular i com es pot aplicar en aquest cas.

Reflexionar a través d’obres artístiques sobre la nostra relació amb els objectes i especialment amb els de plàstic.

Fomentar l’esperit crític i el treball cooperatiu.

Empoderar-se i esdevenir part activa de la solució del problema.

L’Espluga de Francolí

Durada

2 h

Tarifa

3,90 € per alumne

Nivell

CM, CS, ESO, BAT, CF i EE

Disponibilitat

Durant tot el curs escolar

Grups

Grup-classe

Més informació i reserves

educacio@museuterra.cat
977 870 576

Prereserveu l’activitat o sol·liciteu més informació i ens posarem en contacte amb vosaltres.

Vull rebre el butlletí de notícies del Museu TERRA

Informació bàsica sobre el tractament de dades (Reglament (UE) 2016/679)
    Pot consultar el text complet de la política de privacitat en aquest enllaç

Responsable del tractament Us informem que la FUNDACIÓ CARULLA (d’ara endavant FC) amb domicili al carrer dels Almogàvers, 214, 08018, Barcelona, i de la qual també forma part el MUSEU TERRA, carretera de Montblanc, 35, 43440 de l’Espluga de Francolí, és l’entitat responsable del tractament de les vostres dades personals.
    Finalitat Enviament de comunicacions informatives.
    Legitimació Consentiment de la persona interessada.
    Destinataris A banda d’aquest ús, les dades no es cediran a tercers, llevat que ho exigeixi una llei o sigui necessari per complir amb la finalitat del tractament.
    Drets Accedir, rectificar i suprimir dades, així com la resta que s’expliquen en la política de privacitat.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Subscriu-t'hi i rebràs informació sobre tot el què fem!

T'hi has inscrit correctament!