Sostenibilitat en joc

Repensar el fet de ser, de conviure, de conèixer i de fer en clau de sostenibilitat

Quan parlem de sostenibilitat ens referim a la sostenibilitat de la vida humana. La vida en el planeta únic que tenim, que ens acull i ens dona vida. En depenem i la nostra manera de viure ho hauria de tenir en compte. A partir de la memòria que conserva el museu i mitjançant una sèrie de dinàmiques basades en la descoberta dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS), convidem a repensar quina hauria de ser la nostra actitud davant l’emergència climàtica actual, per tal de cercar unes relacions més harmonioses i sostenibles amb el planeta, la comunitat i cap a nosaltres mateixos.

Tenint en compte la importància d’un canvi cultural que transformi la nostra mirada, les maneres de pensar i pensar-nos en relació amb el medi ambient i l’entorn social, que vagi facilitant el camí cap a una nova ciutadania del món. Amb el joc de la sostenibilitat, gaudirem aplicant tot allò après per tal d’experimentar en la nostra pell en què consisteixen els ODS i cultivar la intel·ligència emocional, social i ecològica en pro d’un futur sostenible de la vida en el nostre planeta.

EDS

Competències referents a l’educació pel desenvolupament sostenible

Competència de pensament sistèmic
Competència d’anticipació
Competència normativa
Competència estratègica
Competència de col·laboració
Competència de pensament crític
Competència d’autoconsciència
Competència integrada en la resolució de problemes

ODS

Objectius de Desenvolupament Sostenible

– Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom.

– Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles.

– Garantir modalitats de consum i producció sostenibles.

– Enfortir els mitjans per implementar i revitalitzar l’Aliança Mundial per al Desenvolupament Sostenible.

Objectius

Ser conscients de la interdependència i la vulnerabilitat de la vida humana i del planeta.

Extreure les lliçons que des de la memòria del passat ens poden ajudar a entendre el present i projectar un futur millor.

Desenvolupar la intel·ligència ecològica. La capacitat de percebre connexions entre les activitats humanes i les seves conseqüències en els sistemes naturals i socials.

Descobrir els 17 ODS establerts per la UNESCO en el marc de l’Agenda 2030 per a un desenvolupament sostenible i conèixer de quina manera col·laborar per aconseguir-los.

Entendre el concepte de sostenibilitat en un sentit ampli que inscrivim dins les anomenades 5 Ps: planeta, persona, prosperitat, pau i partenariat.

Promoure la creativitat cultural per a un desenvolupament sostenible.

L’Espluga de Francolí

Durada

1.30 – 2 h

Tarifa

3,90 € per alumne

Nivell

CM, CS, ESO, BAT i CF

Disponibilitat

Durant tot el curs escolar

Grups

Grup-classe

Més informació i reserves

educacio@museuterra.cat
977 870 576

Prereserveu l’activitat o sol·liciteu més informació i ens posarem en contacte amb vosaltres.

Vull rebre el butlletí de notícies del Museu TERRA

Informació bàsica sobre el tractament de dades (Reglament (UE) 2016/679)
    Pot consultar el text complet de la política de privacitat en aquest enllaç

Responsable del tractament Us informem que la FUNDACIÓ CARULLA (d’ara endavant FC) amb domicili al carrer dels Almogàvers, 214, 08018, Barcelona, i de la qual també forma part el MUSEU TERRA, carretera de Montblanc, 35, 43440 de l’Espluga de Francolí, és l’entitat responsable del tractament de les vostres dades personals.
    Finalitat Enviament de comunicacions informatives.
    Legitimació Consentiment de la persona interessada.
    Destinataris A banda d’aquest ús, les dades no es cediran a tercers, llevat que ho exigeixi una llei o sigui necessari per complir amb la finalitat del tractament.
    Drets Accedir, rectificar i suprimir dades, així com la resta que s’expliquen en la política de privacitat.