Patufet, on ets?

Una aproximació a l’agricultura per als més petits

Els contes ens fan somiar, ens fan descobrir nous mons… I quina millor manera per conèixer com treballaven els pagesos d’abans de la mà del Patufet? Un clàssic per als més petits que ens acompanyarà durant la visita al museu a través d’una representació participativa feta pels infants. D’aquesta manera, investigarem d’on venia el que menjaven els nostres avis i besavis: el pa, el vi i l’oli, elements centrals de la nostra dieta mediterrània.

Recuperant els valors imprescindibles que regien la seva feina: l’esforç, l’estalvi, la previsió, el no llençar res… I, sobretot, el fet de tenir cura de la terra. I tal i com el Patufet es va amagar sota una col, nosaltres acabarem a l’hort ecològic del museu per veure com finalitza aquesta història i descobrir algun secret més!

EDS

Competències referents a l’educació pel desenvolupament sostenible

Competència de pensament sistèmic
Competència d’anticipació
Competència estratègica
Competència de col·laboració
Competència de pensament crític
Competència d’autoconsciència

ODS

Objectius de Desenvolupament Sostenible

– Posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l’agricultura sostenible.

– Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tothom a totes les edats.

– Garantir modalitats de consum i producció sostenibles.

Objectius

Prendre consciència del llarg camí que segueix un aliment fins a arribar a nosaltres.

Conèixer la feina al camp a través dels conreus de l’olivera, el blat i la vinya.

Descobrir vivencialment un hort ecològic.

Aprendre a respectar les plantes i els éssers vius de l’hort.

L’Espluga de Francolí

Durada

1.30 – 2 h

Tarifa

3,90 € per alumne

Nivell

EI, CI i EE

Disponibilitat

Durant tot el curs escolar

Grups

Grup-classe

Més informació i reserves

educacio@museuterra.cat
977 870 576

Prereserveu l’activitat o sol·liciteu més informació i ens posarem en contacte amb vosaltres.

Vull rebre el butlletí de notícies del Museu TERRA

Informació bàsica sobre el tractament de dades (Reglament (UE) 2016/679)
    Pot consultar el text complet de la política de privacitat en aquest enllaç

Responsable del tractament Us informem que la FUNDACIÓ CARULLA (d’ara endavant FC) amb domicili al carrer dels Almogàvers, 214, 08018, Barcelona, i de la qual també forma part el MUSEU TERRA, carretera de Montblanc, 35, 43440 de l’Espluga de Francolí, és l’entitat responsable del tractament de les vostres dades personals.
    Finalitat Enviament de comunicacions informatives.
    Legitimació Consentiment de la persona interessada.
    Destinataris A banda d’aquest ús, les dades no es cediran a tercers, llevat que ho exigeixi una llei o sigui necessari per complir amb la finalitat del tractament.
    Drets Accedir, rectificar i suprimir dades, així com la resta que s’expliquen en la política de privacitat.